Betuweroute: de aanwezigheid van EVW in Europa groeit verder
Ondermeer met de order voor de levering van vijf noodstroomaggregaten langs de Nederlandse goederenspoorlijn bekend onder de naam Betuweroute. De Betuweroute is een project van het Nederlandse Rijkswaterstaat en EVW kreeg de opdracht van de combinatie BeCIG, een samenwerkingsverband tussen Imtech Projects en GTI Infra, verantwoordelijk voor de engineering en de uitvoering van de beveiliging van alle vijf de tunnels langs het traject dat Rotterdam verbindt met het Oosten van Nederland.
De Betuweroute bestaat natuurlijk uit kilometers en kilometers rails en bovenleiding. Maar daarnaast worden er ook veel bouwwerken (‘kunstwerken’ in spoortaal) gerealiseerd, zoals de vijf tunnels : de Botlekspoortunnel, de Sophiaspoortunnel, de tunnels van Giessen, het Pannerdensch Kanaal en de tunnel van Zevenaar.
Op het stuk van de beveiliging van deze tunnels speelt de noodstroomvoorziening een belangrijke rol en hiervoor heeft BeCIG de blik gericht naar België, meer bepaald naar EVW, waar men jarenlange ervaring had aan te bieden, maar uiteraard ook de waardevolle referentie van HSL-Zuid, het project waarvoor EVW in opdracht van SIEMENS Nederland eveneens de noodstroomaggregaten mag leveren.
Het binnenhalen van deze nieuwe grote order is immers niet zomaar het resultaat van een prijsvergelijking geweest. EVW kon zich t.o.v. van de andere gegadigden onderscheiden met zijn product, maar niet in het minst met het hoge niveau van kwaliteit en service. Deze laatste troef is onmiskenbaar mee het resultaat van de EVW / Perkins OEM Partnership die ondertussen zijn merites heeft bewezen. Wat de kwaliteit betreft, kon BeCIG eveneens betrouwen op de ISO 9001:2000 certificatie die EVW eerder dit jaar heeft behaald.
Concreet zal EVW voor het Betuweproject vijf noodstroomaggregaten leveren met vermogens gaande van 1000 tot 2200 kVA.
Voor de uitvoering wordt intensief samengewerkt tussen de projectingenieurs van BeCIG en de engineeringafdeling van EVW zodat zeer specifiek op de eisen van de klant kan worden ingespeeld en meteen de meest aangewezen oplossing kan worden gerealiseerd.
Terwijl de bestelling pas in het eerste trimester van 2005 binnenkwam, is voor de uitvoering toch slechts een zeer korte termijn voorzien. Verwacht wordt dan ook dat de vijf noodstroominstallaties nog voor eind 2005 zullen worden geleverd.
De Betuweroute bestaat natuurlijk uit kilometers en kilometers rails en bovenleiding. Maar daarnaast worden er ook veel bouwwerken (‘kunstwerken’ in spoortaal) gerealiseerd, zoals de vijf tunnels : de Botlekspoortunnel, de Sophiaspoortunnel, de tunnels van Giessen, het Pannerdensch Kanaal en de tunnel van Zevenaar.
Op het stuk van de beveiliging van deze tunnels speelt de noodstroomvoorziening een belangrijke rol en hiervoor heeft BeCIG de blik gericht naar België, meer bepaald naar EVW, waar men jarenlange ervaring had aan te bieden, maar uiteraard ook de waardevolle referentie van HSL-Zuid, het project waarvoor EVW in opdracht van SIEMENS Nederland eveneens de noodstroomaggregaten mag leveren.
Het binnenhalen van deze nieuwe grote order is immers niet zomaar het resultaat van een prijsvergelijking geweest. EVW kon zich t.o.v. van de andere gegadigden onderscheiden met zijn product, maar niet in het minst met het hoge niveau van kwaliteit en service. Deze laatste troef is onmiskenbaar mee het resultaat van de EVW / Perkins OEM Partnership die ondertussen zijn merites heeft bewezen. Wat de kwaliteit betreft, kon BeCIG eveneens betrouwen op de ISO 9001:2000 certificatie die EVW eerder dit jaar heeft behaald.
Concreet zal EVW voor het Betuweproject vijf noodstroomaggregaten leveren met vermogens gaande van 1000 tot 2200 kVA.
Voor de uitvoering wordt intensief samengewerkt tussen de projectingenieurs van BeCIG en de engineeringafdeling van EVW zodat zeer specifiek op de eisen van de klant kan worden ingespeeld en meteen de meest aangewezen oplossing kan worden gerealiseerd.
Terwijl de bestelling pas in het eerste trimester van 2005 binnenkwam, is voor de uitvoering toch slechts een zeer korte termijn voorzien. Verwacht wordt dan ook dat de vijf noodstroominstallaties nog voor eind 2005 zullen worden geleverd.